De Pyler | Onderwijs & Onderzoek

Kinderen die wijzen Overlay

Afdeling SO autisme

Het team van de Pyler afdeling autisme heeft een duidelijke mening over de manier waarop kinderen met autisme zich ontwikkelen en de manier waarop haar onderwijs daarop afgestemd moet zijn. Een belangrijk uitgangspunt daarbij is dat zij ervan uitgaat dat ieder kind, dat zich aan hen presenteert, een persoonlijkheid is; met een eigen karakter, wil, mogelijkheden, leerbehoeften, ervaringen en achtergronden. De medewerkers vinden het belangrijk dat het specifiek eigene van ieder kind met autisme wordt gerespecteerd en beschermd. Daarbij vindt  men ook dat een kind met autisme zich slechts kan ontwikkelen wanneer de omgeving waarin het kind gevormd wordt, aandacht besteedt aan het anders denken, het anders waarnemen. Hoewel elk kind binnen onze school zijn eigen kenmerken heeft en er absoluut niet over de autist gesproken kan worden creren wij met zn allen een voorspelbare en vooral veilige leeromgeving gericht op het laten opdoen van succeservaringen, het gevoel krijgen: Dat kn ik! en, misschien nog belangrijker: Dat durf ik !!! Een omgeving waarbinnen het kind het gevoel heeft geaccepteerd te worden. Een omgeving waarbinnen het kind leert:

Ik ben goed zoals ik ben !!!

Op deze website vindt u hopelijk de informatie die u zoekt. Als U zelf meer informatie wilt hebben, kunt U altijd de school bellen of bezoeken.